• Stichting-Ehak

Ook AED's hebben last van de hitte!

Oververhitte AED’s

Hoewel de meeste fabrikanten verklaren dat AED’s functioneel blijven tot 50 graden Celsius, adviseert Medisol anders. “Veel elektroden kunnen slechts temperaturen van maximaal 45 graden verdragen. Zonder deze elektroden kan de AED niet ingezet worden. Ons advies om niet voor vervelende verassingen te komen te staan, is om de temperatuur tot maximaal 40 graden te laten oplopen. Op deze manier verzeker je jezelf van een werkend toestel. Zeer belangrijk gezien de levensreddende functie van het apparaat” aldus Pieter Joziasse, Founder/CEO van Medisol.

De oplossing is simpel

“Mocht de temperatuur in een buitenkast te hoog oplopen, dan raden we klanten aan de AED uit de kast te halen. Geef het toestel overdag een koelere plek, bijvoorbeeld binnen. Op deze manier voorkom je dat de defibrillator oververhit raakt. Wanneer de temperatuur ’s avonds afneemt, kan het toestel terug in de kast geplaatst worden. Zo blijft de AED op een eenvoudige manier altijd toegankelijk én bruikbaar voor iedereen!”
8 keer bekeken