Er komt soms zoveel informatie over EHBO voorbij dat je niet alles kunt onthouden.
Wij zijn dan ook druk bezig om verschillende documenten te maken als naslagwerk.
Je kunt deze uitprinten, ophangen of bewaren in een map. Zo heb je altijd de juiste informatie bij de hand en kun je het nalezen als je het even niet meer weet.
EHAK denkt verder dan alleen maar de lessen EHBO!
checklist verbranding
De meeste verbrandingen gebeuren in huis waar je zelf bij staat.
7 van de 10 verbrandingen bij kinderen komen door hete vloeistoffen: Koffie, thee, maar ook hete soep of frituurvet.
Ook in de badkamer liggen gevaren. Water uit een hete kraan kan wel 60 graden zijn. In een paar seconden heeft je kind dan een flinke brandwond. Littekens van een brandwond gaan nooit meer weg. En wat dacht je van de keuken. Kinderen zijn vindingrijk en hebben zo van de lades (of handgrepen) een trapje gemaakt. Kinderen houden van klimmen.
Voorkom brandwonden bij kinderen en check de gevaren in je huis!
checklist verbandtrommel
In de winkel is er keuze genoeg in verbandtrommels en losse verbanden. Maar wat moet je nu echt in huis hebben voor kinderen? Weet jij wat er bedoeld wordt met elastische fixatiewindsel?
Wij hebben hiervoor een handig overzicht gemaakt. Het overzicht laat met foto's zien om welke verbanden het gaat. Zo hoef je in de winkel niet lang te zoeken en weet je zeker dat je het goede verband hebt.
Tip: zorg dat je altijd een snelverband bij je hebt als je op pad gaat met kinderen. Check in het overzicht hoe een snelverband eruit ziet.
checklist teken
Weet jij op welke plekken je jouw kind moet controleren op teken?
In dit handige schema staat duidelijk aangegeven wat de belangrijkste plekken zijn. Je kunt de checklist zelfs meegeven aan je kind als hij/zij gaat douchen. Zo leren ze hoe ze zelf kunnen controleren op teken. Natuurlijk is het bij kleine kinderen belangrijk om ook nog als ouder / verzorger zelf even je kind te controleren.